Så tar du dig igenom bruset

Published: 31, October 2018 at 04:50

Ett resultat av den rådande bristen på tillit för företag är att människor ser reklam som ett brus snarare än bra information som hjälper dem att ta köpbeslut. Det säger Bradley Elliott i artikeln Only Connect.

Att ta sig igenom bruset är en av de största utmaningarna för företag under 2018. Nyckeln är att skapa goda (och äkta) relationer till dina kunder som gör dem lojala och villiga att berätta om dig för andra.

Enligt Bright Local litar 85% av konsumenterna på digitala omdömen lika mycket som på rekommendationer från en vän.

Mats Norberg som är marknadschef på Wellkept använder sig av just kundomdömen för att utmärka sig i den djungel av företag som finns att välja på inom bilvård. Målet för Wellkept är att bygga upp en hög trovärdighet för företaget samt skapa lojalitet för att i sin tur få nya kunder med ett stadigt lifetime value.

Anmäl dig till vårt frukostseminarium den 8e november och lyssna på när Mats ger sin syn på nyttan och effekten av omdömen

Hur gör Wellkept för att lyckas?
Enligt Mats har rekommendationer på nätet tidigare varit någonting man skrivit ut själv inom citationstecken på sin hemsida. Han poängterar också att det inte varit speciellt trovärdigt eftersom att företag kan skriva ut vad som helst och därmed lura besökaren.

Wellkept var tidiga med att förstå att deras potentiella kunder söker efter ett företag de verkligen litar på. Sedan 2013 har de därför aktivt arbetat med att bygga upp en hög trovärdighet genom att samla in riktiga omdömen från sina kunder. Det är genuint och framförallt hjälper det potentiella kunder i deras val av företag.

Idag använder Wellkept sig av omdömen på alla sätt de kan. De visar upp sina omdömen på allt från deras hemsida och facebooksida till deras lånebilar.

– När potentiella kunder letar efter en bilvårdsfirma så ser dom ofta våra omdömen. På grund av det väljer många att anlita oss istället för någon annan, säger Mats.

Han menar också på att de kommer fortsätta visa upp genuina kundomdömen eftersom det tydligt ger effekt. Dessutom är det viktigt att gå in och svara på de omdömen som skrivs:

– Har en kund tagit sig tiden att skriva någonting om oss, då är det minsta jag kan göra att svara på det, säger Mats Norberg.

Att bemöta de omdömen man får är inte bara trevligt för kunden som tagit sig tiden att skriva, det visar även andra potentiella kunder hur man bemöter sina kunder - vilket hjälper till i valet av företag. 

Läs mer och anmäl dig till vårt frukostseminarium den 8e november här!

Screen Shot 2018-10-31 at 16.34.01-1

 

Dela den här artikeln:

Artiklar